Últimas noticias

nuevos-actores

The new economic actors

Author: Martin Sorrell, Founder of WPP In the advertising and marketing services industry, the word of 2017 was “duopoly” – shorthand for Google and Facebook, and their dominance of the digital media market. The word of 2018 may well be “Amazon.” There are two reasons for this. The first is the leading role played by Amazon…

investigacion de mercados

Desafíos y soluciones para la industria de la investigación de mercados

Autor: Leonard Murphy, Editor Ejecutivo y Productor de GreenBook La industria de la investigación de mercados está experimentando una dusrupción masiva debido al creciente papel de las tecnologías emergentes, una paulatina crisis de calidad de los datos, la debilitación del valor añadido de la investigación tradicional como argumento comercial, y el rápido cambio del panorama de…

nuevos-actores

Los nuevos actores económicos

Autor: Martin Sorrell, Fundador de WPP La hegomonía, o más bien, el duopolio que han alcanzado Facebook y Google en la nueva economía, unido al trepidante desarrollo de Amazon y el no menos creciente de otro de los gigantes del comercio electrónico, Alibaba, presiden la escena económica internacional, y también el mercado de la publicidad y el…

market research challenges

The challenges of market research and partnerships in a world of turmoil

Author: Niels Schillewaert, ESOMAR President The world is in turmoil: politically, economically, socially, technically. While change and turmoil are universal, the difference now is that the gaps between the ‘current’ and the ‘new’ are extreme and opposite. This spread has not spared the marketing insights industry either. We have moved from a business reality characterized…

Próximos eventos